Italy reseptit

42 reseptiä haulla italy

Terveisiä Italian Piemontesta

Kesän lopun tuntua on jo ilmassa ja syyskuu lähestyy pelottavaa vauhtia. Säätkin ovat olleet aika ajoin aika masentavat, mutta tällä mennään. - Pullantuoksuinenkoti.com

San Michelen hautausmaasaari, Venetsia

On tulikuuma päivä Venetsiassa heinäkuun alussa viime kesänä. Päätimme lähteä herra Longfieldin kanssa hellettä pakoon kaupungin hautausmaas - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Pyhän Markuksen aukio, Venetsia

Pyhän Markuksen aukiota on ylistetty yhdeksi maailman kauneimmista julkisista aukioista. Ja sitä se totisesti on. Enhän toki ole nähnyt kovin mont - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Huokausten silta, Venetsia

Venetsian kanavasokkelossa on yhteensä yli 400 siltaa. Osa silloista johtaa asuintalojen kotioville, osan avulla päästään siirtymään vaivatta s - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Venetsia – mikä mesta!

Venetsia. Tuo maailmankuulu uppoava kaupunki, joka on aikoinaan rakennettu parin metrin syvyisen laguunin päälle, ja jonka historiallinen keskusta ( - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Italialaisen muodin maestro: Giorgio Armani

Milanon matkan ainoa museovisiitti koski italialaista huippumuotia. You cannot visit one of Europe´s fashion meccas without doing something fashion r - Masutoaitemu.wordpress.com

Auringonlasku Adige-joen varrella Veronassa

Päivä on ollut pitkä. Olemme saapuneet Veronaan aamupäivällä Gardalta, ja kävelleet koko päivän paahtavassa kuumuudessa pitkin Veronan kaunii - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Le Suite di Giulietta -hotelli, Verona

Nousemme ruusun terälehdillä koristellulta sängyltä. Raotan ikkunoissa olevia verhoja. Aamuauringon säteet leikittelevät silmäluomillani ja sir - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Totuus Romeosta ja Juliasta

Tullessamme Veronaan, kysyin herra Longfieldiltä (meidän perheen historiafriikiltä) ensi töikseni hieman nolona, onko Romeon ja Julian tarina tosi - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Piazza Bra ja Veronan Arena

Lähes jokainen turisti näkee Veronasta varmasti ensimmäisenä Piazza Bran. Tai ainakin tuntee konkreettisesti olevansa Veronassa samalla kun astele - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Illallinen Gordon Ramsayn La Cantinassa Toscanassa

Mon appetiitto, Herra Longfield tässä. Viime kesänä oltiin Italiassa hölmöilemässä, ja sieltä on jäänyt vaikka mitä kaikkea jännää viel - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Liitovarjoilua Gardajärvellä

Kesän reissumme ainoana kokonaisena päivänä Gardalla varasimme heti aamusta aamupäivälle liitovarjoilun Monte Baldolta. Tästä uskaliaasta vara - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Gardajärvi: Malcesine

Gardajärvelle suuntasimme kesälomareissun toisella viikolla kahdeksi yöksi. Reissua suunnitellessa olisin halunnut olla Gardalla pidemmänkin aikaa - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Cheddaria on kotimaista! Terveisiä New York Citystä

Tästä kuvasta kuulette vielä. Hyppäsin hieman edelle, koska menin sekaisin NewYorkCity:stäOlen seurannut ja kuullut Jukolanjuustosta. Se on kotim - Habanerokitchen.com

New York City - kuvia ja päivän safka 3

Aloitetaan syömisellä. New York on sellainen eri kansakuntien sulatusuuni että hoh, hoijaa! Täällä on kaikki kaikkien kanssa kaveri. Muutamalla - Habanerokitchen.com

Pasta Workshop

Terveisiä Englannista! vietin Readingin kaupungissa neljä päivää eurooppalaisten kollegoideni seurassa ja ehdimme pitkien työpäivien lomassa v� - Yllapito.maku.fi

Patikointia Cinque Terressä: Riomaggioresta Vernazzaan ja takaisin

Koimme herra Longfieldin kanssa kesän kaksi viikkoa kestäneellä Italian reissulla paljon ikimuistoisia hetkiä. Näimme kauniita pieniä kyliä sek - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Cinque Terre: Riomaggiore

Pienessä Bucinen kylässä viikon kestäneen huvilaelämän jälkeen suuntasimme vuokra-auton nokan kohti Ligurian maakuntaa Luoteis-Italiaan. Samall - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Pala kauneinta Toscanaa: Siena

Teimme kesäkuisella Italian matkallamme Bucinessa sijaitsevasta huvilasta päiväretken myös Sienaan, joka oli minun mielestäni ehkä koko reissumm - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Pisan kalteva torni

Pisan kalteva torni nököttää vinossa Pisan kaupungissa Toscanassa. Kalteva torni on osa Pisan Ihmeiden aukiota, jolla sijaitsee kaunis tuomiokirkk - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Monte Pisano Loop ja upeat maisemat Pisaan

Elokuun alussa kirjoittelin teille vaellusretkestämme Monteriggioni-kylän ympäristössä Toscanassa. Tuo vaellushan ei mennyt ihan nappiin. Eksyimm - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Porin Pienpanimo-olutjuhlat - kävin, näin ja maistoin

Olutelämää on vaikka kuinka Helsingin ulkopuolellakin. Uusimpana todisteena viime viikonloppuna Porin Pienpanimo-olutjuhlat Pub Winstonissa.Olin pu - Punavuorigourmet.blogspot.com

Monteriggioni ja totaalinen eksyminen

Italian reissun ensimmäinen viikko vietettiin pienessä Bucinen kylässä isossa Villa Catola -huvilassa kaverien kanssa. Teimme loman ensimmäisen v - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

San Marino ja sen kolme tornia

Saavuimme Bucinen kylän majapaikkaamme Villa Catolaan juhannuslauantaina. Jo heti sunnuntaina otimme herra Longfieldin kanssa suunnaksemme San Marino - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Villa Catola -huvila pienessä Bucinen kylässä Toscanassa

Firenzessä vietetyn ajan jälkeen matkamme jatkui eteenpäin. Suunnistimme ensin Firenzen lentokentän autovuokraamolle, josta saimme allemme pikkuis - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Historiallinen Firenze päivässä

Matkamme starttasi Firenzestä, jossa vietimme yhden yön. Käytimme käytettävissä olevan ajan tehokkaasti hyväksemme, jotta ehdimme nähdä Firen - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Italia @Instagram

Me ollaan kotona, ja kuinka ihanaa olikaan tulla takaisin kesäiseen Suomeen! Ennen varsinaisia matkapostauksia, voitaisiin kurkistaa, miltä meidän - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Videopäiväkirja Venetsiasta

Viimeisiä viedään! Huomenna kotiin, mutta sitä ennen on ihan pakko lähettää teille vielä viimeiset videoterveiset – tällä kertaa helte - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Videopäiväkirja Cinque Terrestä

Eilen oli kyllä ehdottomasti tämän loman rankin, mutta myös upein päivä! Patikoimme herra Longfieldin kanssa 17 kilometriä, läpi neljän Cinqu - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Ihana loma Italiassa - Osa 1

Takana on varmaan yksi parhaimmista lomamatkoista ikinä, mistä saa suurimmilta osin kiittää matkaseuraamme. Ystäväperheemme matkusti myös samaa - Pullantuoksuinenkoti.com

Videopäiväkirja Faeta-vuoren huipulta

Eilisen päivän retkikohteena oli Monte Pisano Loop -niminen patikointireitti sekä Pisan kaupunki. Lähdimme matkaan yhdentoista aikaan viiden henge - Meanwhileinlongfield.wordpress.com

Viiniä ja hevimetallia

Vaihdoin viinit luomuihin jo vuosia sitten. Ensimmäinen luomuviinipulloni oli lahja ystävältä - ja se yllättikin positiivisesti pehmeällä aromi - Eilistapaistoa.blogspot.com

Ensin se vain näytti hyvältä...

Se odotti uutta omistajaa kierrätyskeskuksen huivitelineessä - niitä euron kipale huiveja. Jo kaukaa vilkaistuna värit olivat niitä minun omia. T - Eilistapaistoa.blogspot.com

Carpaccio & Bellini Harry's Barin tapaan

Venetsiassa sijaitsee Giuseppe Ciprianin vuonna 1931 avaama baari nimeltään Harry’s Bar. Se on edelleen perustajasuvun omistama ja tämä perheyri - Epatrendikasruokablogi.blogspot.com

Terveisiä Italiasta: Ihanista ihanin Garda-järvi

Viikon loma Italiassa on nyt takana. Ihana sellainen. Ja tällä kertaa meitä onnisti myös sään puolesta. Usein olemme lomailleet juuri silloin, k - Pullantuoksuinenkoti.com

Koko kasa kesävihanneksia: italialainen vignarola

Artisokkaa, pari erilaista hernettä ja kourallinen yrttejä. Rooman alueen perinteinen kevätruoka, vignarola, on runsaasti kasviksia yhdistelevä pa - Masutoaitemu.wordpress.com

Roomalaista katuruokaa - Trapizzino a Ponte Milvio

Pääsin viimein kokeilemaan paljon puhuttuja Trapizzino-pizzataskuja Ponte Milviolla. Omistaja ja pizzamestari Stefano Callegarin toimintaa esittelin - Casarocchi.blogspot.com

Uunipaahdettua tofua sitruunalla,luumuilla,kalamataoliiveilla ja persiljalla ,sekä ihana piknikkipaikka:)

Kamala kuva mutta tämä on hyvää! Kun ystäväni sai Gould Farmissa asuneelta ystävältään Gold Farmin keittokirjan,jonka tekoon tuo y - Appelsiinejahunajaa.blogspot.com

Merelliset tofupyörykät ja trooppinen porkkanraaste

Meinasin ensin laittaa että kalaiset tofupyörykät,mutta eihän näissä kalaa ole ....bussissa matkan aikana tuli vain mieleen,että voisi kokei - Appelsiinejahunajaa.blogspot.com

Venetsia mielessäin..

Niin kuin kuvioihin näin vuoden pimeimpään aikaan kuuluu, myös eilen tuijotin lamaantuneena kohti sitä nurkkaa, joka on taloutemme television hal - Toinenjalkaitaliassa.blogspot.com

Checchino Dal 1887 - perinteinen roomalainen trattoria

Checchino dal 1887, Testaccio Checchino dal 1887 on vanha ja hyvin perinteinen roomalainen ravintola, entisen teurastamo-alueen kyljessä Te - Casarocchi.blogspot.com

Aperitivo a Ponte Milvio

Ponte Milvio on yksi Rooman vanhimmista ja tunnetuimmista silloista. Se rakennettiin ensimmäistä kertaa noin sata vuotta ennen ajanlaskun alkua ja s - Casarocchi.blogspot.com